piątek, 30 sierpnia 2013

This week on the film! #8

     Prawdopodobnie ostatni odcinek przed rozpoczęciem roku. Wakacje się kończą, możliwe że teraz będę robił zdjęcia tylko podczas powrotów ze szkoły. Z powodu dużej ilości pracy w tym roku istnieje szansa że nie uda mi się pokazywać co tydzień nowego odcinka. Będę się starał, ale prawdopodobnie nie będę miał wystarczającej liczby zdjęć co tydzień aby pokazać Wam coś godnego uwagi.
     W ósmym odcinku zaprezentuje zdjęcia z Superii 200. Tak, tej co zawsze. Tak szczerze lubię robić na niej zdjęcia. Ma dobry kontrast, przyjemnie się ją skanuje. To jedna z czterech moich ulubionych filmów foto.

1.Kodak Portra 160
2.Ilford XP2
3.Fuji Superia 200
4.Ilford PAN 100

    Ten ostatni jest wywoływany w klasycznym procesie dla czarno-białych filmów więc przeważnie na zdjęcie z tego filmu czekam najdłużej bo w moim rodzinnym mieście nie da się tego wywołać.  Pierwsze zdjęcie dwóch siedzących mężczyzn zrobiłem w kościele w Gdańsku. Przesłona to 3.5 (chyba) i czas 1/100. Światło wpadało i oświetlało ich przez jedno z odsłoniętych okien.

    Drugie zdjęcie tego odrapanego budynku w trakcie remontu zrobiłem podczas jednego ze spacerów po moim rodzinnym mieście.


    No i czarno-białe. Podoba mi się w nim równe ułożenie horyzontu z barierkami na molu oraz ta samotna postać. Urzekła mnie ta pustka, samotność i zamyślenie.