wtorek, 27 sierpnia 2013

Foto-wyprawa 2013: Amsterdam Holandia #1

                                                             CZĘŚĆ PIERWSZA: "NIGHT WATCH"

             Tak samo jak tytuł tej części nazywa się jeden z najsłynniejszych obrazów Rembrandta, holenderskiego malarza i rysownika. Namalował on na nim straż nocną przygotowującą się do wymarszu. (Link macie tutaj) Obraz można oglądać w Rijks Museum w Amsterdamie.
             Pierwsza część zawiera tylko zdjęcia zrobione w nocy. Jednego ciepłego wieczoru wybrałem się na takowe. Amsterdam jest dość ciemnym miastem. Mało budynków jest oświetlonych przez co fotograf jest zmuszony do zwiększania iso co skutkuje dużym szumem. Na szczęscie przezornie zabrałem ze sobą z hotelu obiektyw ze stabilizacją więc zdjęcia nawet te robione na 1/8s są ostre i nie poruszone.Zdjęcie które wybrałem jako pierwsze w tym poście zostało zrobione na jednej z bocznych uliczek Amsterdamu. Niedaleko centrum z zaułku znajduję się małe kino w którym co wieczór puszczane są filmy. Przykuwa ono, już przestarzałym, banerem z wymiennnymi, układanymi ręcznie literami. Aby dodać trochę dynamiki poczekałem aż przejdą ludzie i skadrowałem to zdjęcie tak aby wydawało się że własnie tam zmierzają.
1/30 f4.0

     Na jednej z uliczek prowadzących do centrum można znaleźć dużą ilość galerii sztuki które, w celach zareklamowania wystawiają niektóre ze swoich prac na wystawy co często tworzy ciekawą kompozycje z kawałkiem kamienicy.

1/80 f5.0

    Przed wejsciem do Rijks Museum w Amsterdamie oprócz wielkiego napisu "I amsterdam" jest również fontanna przy której bez względu na godziny siedzą ludzie. To zdjęcie zostało zrobione o 22:20 na ISO 3200. Udało mi się nie poruszyć i uchwycić siedzącą parę i ich odbicie w toni fontanny.

1/15 f4.0


Przepraszam że ten odcinek jest z 13 godzinnym opóźnieniem. Zapowiadam że następny bedzie jutro o 19:00.