piątek, 28 lutego 2014

Portraits #2 "Just elegance"

         Dzisiaj zdjęcie które jest owocem dosyć spontanicznej sesji zrobionej w ciągu tego tygodnia. Robiłem już zdjęcia w tylu miejscach w Płocku że trudno mi było wybrać lokacje która by była wyjątkowa. To chyba ostatnia: Plaża w Płocku. Tu jeszcze nie robiłem a biorąc pod uwagę fakt iż jest luty miałem całą plaże dla siebie. Zdjęcia robiłem między 15 a 16 godziną wiec w słoneczny dzień słońce było już nisko ponad horyzontem a ja nie wziąłem blendy co znacznie utrudniło mi rozświetlenie cieni na twarzy modelki kiedy stała Ona bokiem do słońca.
         Zdjęcie które staje się bohaterem dzisiejszego cyklu zrobiłem własnie na tej plaży, światło padało zza moich pleców dokładnie oświetlając całą postać mojej koleżanki. Tym zabiegiem pozbyłem się wszystkich zbędnych cieni.


           Aparat ustawiłem na f1.8 1/2000 i ISO 100 dzięki czemu uzyskałem rozmycie na tyle duże że tło stało się praktycznie jednolite. Pomógł mi również wiatr. W momencie naciskania spustu zaczął wiać rozwiewając włosy i jednocześnie nadając dynamiki całemu ujęciu.
           Zdjęcie bardzo mi się podoba. Podczas jego edycji używałem jedynie suwaka odpowiedzialnego za kontrast. Czy poprawił bym coś w nim? Jestem przeciwnikiem poprawiania zdjęć, wracania w tą samą lokacje z tym samym pomysłem. Wydaje mi się że mimo braku blendy, Zuzka jest oświetlona bardzo dobrze  a lekki cień na boku jej twarzy nadaje całemu zdjęciu wyrazu. Podobają mi się zdjęcia które łączą w sobie elegancje, tajemnicę i styl. Podczas mojej pracy próbuje stworzyć własnie takie obrazy.