piątek, 15 sierpnia 2014

Kolor wszystko zmienia.

         Mam masę zdjęć. Bardzo dużo z nich, z całego mojego "dorobku" fotograficznego jest czarno-białe. Ostatnio na nowo odkryłem kolor. Zrobiłem wiele kolorowych zdjęć i od ostatniego postu staram się z nim z Wami dzielić.


         Zawsze myślałem że kolor do fotografii nic nie wnosi, jest zwyczajnym zbędnym dodatkiem. Chyba się myliłem i na jednym z moich ostatnich wyjazdów postanowiłem robić zdjęcia tylko kolorowe. Poznać kolor ponownie. Zdjęcie na górze nie mogło być czarno-białe. To w tym kadrze kolor wszystko zmienia. Jest tutaj najważniejszy. Ostatnio podczas prezentacji zdjęć to zdjęcie wybrałem jako okładkę, zdjęcie które zaczynało cały cykl. Czemu? Ponieważ nigdy nie zrobiłem chyba tak kolorowego zdjęcia :). Jest ono symbolem całego cyklu. 


        Jeden z moich najbardziej udanych ulicznych kadrów. Nigdy nie umiałem robić dobrych zdjęć na ulicy. Wymaga to umiejętności rozmowy z ludźmi i przekonywania. To zdjęcie nie jest idealnie skadrowane. Kiedy zobaczyłem je na komputerze stwierdziłem że mogło by być węższe. Zmniejszył bym przestrzeń po lewej stronie, ucinając ścianę i po prawej, pozbywając się sciany furgonetki. Często mam takie przemyślenia ale to w sumie nie jest tak ważne. Bo zdjęcie ma przesłanie. Schody do sztuki.