poniedziałek, 19 maja 2014

Kolory

         Nadszedł ten czas w roku w którym odkurzam obiektyw makro, wyjmuję statyw i wypatruje przez okno dobrego światła. Maj to taki miesiąc w którym ogród jest najbardziej kolorowy.

        Pierwsze zdjęcia są kolorowe ale nie może być tak dobrze. Ostatnie zachowało dwa podstawowe kolory które najbardziej do niego pasują a to dla tego że zdjęcie było robione żółtym liściom na tle żółtych liści przez co nie jest ono tak wyraziste.
        Zdjęcie które znajduję się pod tym tekstem najbardziej mi się podoba. Świetnie wygląda ta kropla na skraju liścia, teraz dłużej na to patrząc żałuję że nie przysunąłem się bliżej ale to też było trudne. Każdy ruch rośliną diametralnie zmieniał układ kropli przez co zdjęcie po prostu znikało a i tak przednia soczewka była oddalona od tej kropi o jakieś 15-20 cm. Wszystkie zdjęcia były trudne do zrobienia akurat dziś ponieważ wiało a ja nie posiadam specjalnego mocowania pozwalającego przytrzymać gałąź podczas wykonywania zdjęć przez co musiałem zwyczajnie poczekać aż przestanie ona drgać ponieważ nawet minimalne drgnięcie na czasie 1/30 było już widoczne. Nie chciałem podnosić ISO z dwóch powodów. Po pierwsze stracił bym na jakości zdjęcia a po drugie przez przyzwyczajenia filmowe kompletnie zapomniałem że posiadam taką funkcję :)



     To zdjęcie jest bardzo geometryczne. Dwa liście w kształcie elipsy i trzy ułożone od najmniejszej do największej kropelki wody.